نماز

ان الصّلاة تنهی عن الفحشا و المنکر

نماز

ان الصّلاة تنهی عن الفحشا و المنکر

نماز

بارالها! به حق محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) توفیق درک حقیقت نماز را به ما عطا بفرما...
.
.
.
ما مطالبمون رو کپی نمیکنیم..
کتاب مطالعه می کنیم..مطالب رو برمی گزینیم..تایپ و در نهایت انتشار می دهیم.
درصورت کپی هم منبع ذکر می شود.
امید آن است که حرف خدا را به گوش مردم رسانیم..هرچند ناقص...

واقعا خنده داره !!!

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ


واقعا خنده داره...واقعا خنده داره،  برق خونمون اگه قطع بشه زمین و زمان رو فحش میدیم اما اگر ارتبامون با خدا قطع بشه حتی خبر دار هم نمیشیم!!

واقعا خنده داره، یه رئیس پاسگاه هم که میبینیم دو متر جلوش کخ و راست میشیم که مثله یه روزی پارتیمون بشه اما روزی یکبار هم حتی حال سلام کردن به خدا رو هم نداریم چه برسه به اینکه به راهش بریم تا پارتیمون بشه!!

واقعا خنده داره، یک ساعت عبادت به درگاه خدا دیرو طاقت فرسا میگذره ولی 90 دقیقه بازی تیم فوتبال مثل باد میگذره!!

واقعا خنده داره، 100هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی با همون مقدار پول به خرید میریم کم به چشم میاد!!

واقعا خنده داره، یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یه ساعت فیلم دیدن به سرعت میگذره!!

واقعا خنده داره، وقتی میخوایم عبادت کنیم هرچی فکر میکنیم چیزی به فکرمون نمیرسه تا بگیم اما وقتی میخوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!!

واقعا خنده داره، وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمون به وقت اضافه کشیده میشه لذت میبریم و از هیجان تو پوست خودمون نمیگنجیم اما وقتی که مراسم دعا و خطابه و نیایش طولانی تر از حدش میشه شکایت میکنیم و آزده خاطر میشیم!

واقعا خنده داره، خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته اما خوندن 100صفحه از پرفروشترین رمانها آسون!

واقعا خنده داره، سعی میکنیم ردیف جلوی صندلیهای یک کنسرت یا مسابقه رو رزو کنیم اما به آخرین صفهای نماز جماعت تمایل داریم!!

واقعا خنده داره، برای عبادت و کارهای مذهبی هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمرمون پیدا نمیکنیم. اما  بقیه برنامه ها رو سعی میکنیم تو آخرین لحظه ها هم که شده انجام بدیم!!

واقعا خنده داره،شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور میکنیم اما سخنان خداوند در قرآن رو به سختی باور میکنیم و قبول داریم و دائما براش اشکال تراشی میکنیم!!

واقعا خنده داره،همه مردم میخوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری در راه خدا انجام بدن به بهشت برن!!
واقعا خنده داره اگه برای چت با کسی قرار بذاریم سر موقع میریم که بهمون نگن بدقول! ولی وقتی اذان میگن یادمون میره با خدا قرار داریم و حتی برامون مهم نیست که خدا بهمون بگه بدقول

خنده داره...خنده دار!! اینطور نیست؟! دارید می خندید؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۶
mg

نظرات  (۳)

چرا خداوند دست به آفرینش زده و این همه موجود و از جمله انسان را آفریده است؟

 پاسخ : اگر دانشمند خوش بیانى سخن گفت، نباید پرسید چرا سخن گفتى؟! زیرا علم و بیان او اقتضا مى‏کند که یافته‏هاى علمى خود را ارائه دهد. امّا اگر این دانشمند با آن همه کمالات ساکت شد و یافته‏هاى خود را کتمان کرد، زیر سؤال مى‏رود که چرا نگفتى؟ 

خداوندِ قادر حکیم مهربان که مى‏تواند از خاک، گندم و از گندم، نطفه و از نطفه انسانِ کاملى را بیافریند، اگر نمى‏آفرید جاى سؤال بود که چرا قدرت خود را به کار نگرفتى و چیزى نیافریدى؟

(حجت الاسلام قرائتی)


آیا خدا به عبادات ما نیاز دارد که فرمان داده نماز بخوانیم و رو به کعبه بایستیم؟

 پاسخ: اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند چیزى به خورشید اضافه نمى‏شود و اگر همه مردم پشت به خورشید خانه بسازند، چیزى از خورشید کم نمى‏شود. خورشید نیازى به مردم ندارد که رو به او کنند، این مردم هستند که براى دریافت نور و گرما باید خانه‏هاى خود را رو به خورشید بسازند. 

خداوند به عباداتِ مردم نیازى ندارد که فرمان داده نماز بخوانند. این مردم هستند که با رو کردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مى‏شوند و رشد مى‏کنند. 
قرآن مى‏فرماید: اگر همه مردم کافر شوند، ذرّه‏اى در خداوند اثر ندارد، زیرا او از همه انسان‏ها بى‏نیاز است. «اِن تکفروا انتم و مَن فى الارض جیمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حمید»(سوره ابراهیم، آیه 8 .)

 حاج آقا قرائتی

چرا خداوند همه را صالح و خوب نیافریده؟
پاسخ : خداوند همگان را با فطرت پاک توحیدی خلق کرده .
در روایتی آمده: « کل مولد یولد علی الفطره ،  هر کسی با فطرت درست و هدایت‌ پذیر آفریده می‌‌شود »
ولی از آن جا که انسان موجود مختار و با اراده است، از شرایط محیط خانوادگی و اجتماعی اثرپذیر است .
هرگونه که بخواهد می‌تواند مسیر زندگی خود را برگزیند . برخی از راه نادرست حرکت می‌کنند .
سنت الهی بر آن است که انسان ها با اختیار و اراده خود مسیر کمالشان را طی نمایند.
قرآن کریم در این‌باره جمله زیبایی دارد : « فلو شاء الله لهداکم اجمعین ؛   : اگر خداوند می‌خواست ،همه شما را به صورت جبری هدایت می‌کرد». 

این آیه می‌رساند که برای خدا امکان دارد همه انسان ها را اجبارا (زوری) هدایت کند، آن گونه که هیچ کسی توان مخالفت نداشته باشد ،ولی در این صورت نه چنان ایمانی ارزش خواهد داشت و نه اعمالی که در آن است که راه هدایت و پرهیزکاری را پایان خود و به اراده و اختیار خویش بپیماید، پس چنین هدایتی جبرگونه بر خلاف حکمت و مصلحت الهی است.
بنابراین مؤمن آفریده شدن همگان ممکن بود. اما کار حکیمانه ای نبوده و ایمان جبری به اندازه ایمان انتخابی ارزشمند نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی